csen

Proč jste si vybral právě práci ve skupině  PKF APOGEO?

To úplně první a zásadní rozhodnutí bylo, zda si vybrat poradenskou firmu, nebo se věnovat internímu daňovému poradenství. Obojí má své výhody i nevýhody.

Brzy jsem si uvědomil, že spíš než zpracování daňových přiznání a další formy komunikace s finanční správou mne baví komunikovat s klienty, učit se vnímat jejich potřeby a naplňovat je. To mne pak přivedlo k další volbě, která znamenala vzdát se původní odbornosti a věnovat se byznysu.

PKF APOGEO mi dalo obrovskou možnost podílet se na rozvoji a strategii firmy.

Jak vypadalo daňové oddělení v době, kdy jste do něj přišel?

Z mého pohledu žalostně. Bylo nás šest, pak jsme ‚zeštíhleli‘ na pouhé tři lidi. Tým se ale začal v souvislosti s růstem poptávky dynamicky rozšiřovat. Odštěpilo se transakční poradenství, stále poptávanějšími se staly konzultace z oblasti transfer pricingu, řešili jsme komplikované daňové spory…

Ze všech těchto agend se postupně staly samostatné, řekl bych ‚dospělé‘ činnosti s vlastními týmy.

Spektrum služeb, které klientům poskytuje skupina  PKF APOGEO, je velmi široké. Ve kterých oblastech jste v poslední době zaznamenali největší růst?

My své služby rozšiřujeme neustále, dělali jsme to i v době tvrdých lockdownů. Začali jsme nabízet třeba HR poradenství, které je čím dál žádanější. V jeho rámci organizujeme i nábor pracovníků. Největší nárůst za poslední tři roky jsme zaznamenali ve family office. Tento druh poradenství není primárně o byznysu, ale o budování dlouhodobých vztahů s klienty a niterném porozumění jejich potřebám. Pro mne osobně je PKF Family Office tím, co pro jiné mé úspěšné vrstevníky vinice nebo autoveterány. Věnuji se tomu spíš jako koníčku. Výrazně se rozrůstá i oblast M&A poradenství.

Skupina PKF APOGEO se na trhu pohybuje už 20 let. Které období byste označil za ‚zlatou éru‘?

Posledních deset let. Tehdy jsme jako management firmu vlastnicky přebírali v červených číslech, od té doby APOGEO kontinuálně roste ve všech směrech: Tržby pravidelně stoupají o 10 % ročně, totéž se týká i počtu zaměstnanců. Blížíme se ke 150.

Růstově jsme prošli i minulou krizí. Upřímně řečeno – abychom si připomněli, kdy vlastně probíhala, musíme se podívat do médií.

Uvědomili jsme si ale za tu dobu hlavně jednu věc: Vztah s klientem začíná být oboustranně přínosný, až když se stává dlouhodobým. Neopouštíme klienty ani tehdy, když se jim zrovna nedaří. Ideální stav nastává tehdy, když dokážeme odhadnout jejich potřeby dřív, než si je sami uvědomí.

Obrazně řečeno neseme na stůl kávu v okamžiku, kdy na ni teprve dostávají chuť.

Autor: Tomáš Pacovský - Managing Partner

Kontaktujte nás

Odesláním souhlasíte se .

Cookies

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout uživatelský zážitek více efektivní. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím".
Souhlas můžete odmítnout zde.