14. 5. 2025
Microsoft Build 2025: Budoucnost AI, datové analýzy a automatizace pro firmy

Články vydáváme ve spolupráci s Gauss Algorithmic v pravidelném seriálu, kde odborníkům vysvětlujeme, jak digitalizace a automatizace dat usnadňuje každodenní práci. Nyní se podíváme na optimalizaci dat – co konkrétně si pod tímto souslovím můžete představit a proč je tam AI nepostradatelná.
Umělá inteligence umožňuje firmám uskutečňovat cíle a strategie v reálném čase podle toho, jak se vyvíjí situace (na trhu). Algoritmy strojového učení okamžitě a automaticky zvyšují slevy při výprodejích, anebo zcela naopak pozastaví nasazení nového produktu, pokud by to v daném okamžiku bylo nevýhodné a mohlo by to snížit profit jiných výrobků. V maloobchodním světě umí AI tohle vše přehodnotit a následně vygenerovat dodatečné slevy, dokonce i na původně nezlevněných produktech.
Obchodník, s nímž spolupracoval Harvard Business Review, díky nasazení AI zvýšil svou marži o 50 %. Jak toho docílil? Posílil prodej klíčových produktů pomocí promo akcí, kde marži určovala umělá inteligence, a naopak pozastavil nabídky s nevýhodnou marží. To vše bez většího plánování, testování nových dat a s minimální časovou investicí. Což je zásadní, protože kvůli nízkému prodeji neměl dostatek dat, na nichž by se dalo provést tradiční testování. Vše navíc komplikovalo velké množství slevových kuponů, které se překrývaly.
O AI se často hovoří jako o investici, přitom bychom ji měli vnímat spíše jako nepostradatelný fixní náklad. Nasazení umělé inteligence vyžaduje technologickou znalost a erudici a ne všechny firmy mohou dovolit mít vlastní AI tým. To je zcela pochopitelné, proto vám rádi pomůžeme s doplňkovým vývojem anebo nasazením konkrétní technologie.
________________________________________________________________________________________