csen
5. 8. 2025

V další sérii Očima zaměstnanců jsme pro vás vyzpovídali kolegyni Lucii Provazníkovou z oddělení účetnictví. Lucie je součástí skupiny PKF APOGEO od roku 2024, kdy nastoupila do oddělení účetnictví na pozici Accountant a od července 2025 zastává pozici Team Leader. Ve své roli samostatně zpracovává klientské účetnictví včetně účetních závěrek. Aktivně vede podřízené kolegy a zodpovídá za kvalitu výstupů i dodržování harmonogramů a termínů.

Lucko, co tě přivedlo do PKF APOGEO a konkrétně do oddělení účetnictví?

Když jsem se poohlížela po novém zaměstnání, narazila jsem na inzerát od společnosti PKF APOGEO. Podívala jsem se na web, sociální sítě i recenze od zaměstnanců a zaujala mě zmínka o přátelském kolektivu, férovém přístupu a dobré atmosféře. To mě oslovilo.
Dnes vím, že to byla správná volba. Dělám práci, která mě baví, a jsem obklopená lidmi, se kterými se dobře spolupracuje. Práce u nás má smysl, a to je pro mě klíčové.

Kdy sis uvědomila, že účetnictví je oblast, které se chceš věnovat?

Už na škole mě bavila práce s čísly a logika účetních souvislostí. Zároveň mi přišlo smysluplné pomáhat firmám mít v pořádku finance. Věděla jsem, že je to oblast, bez které se neobejdou. Účetnictví je často vnímáno jako rutinní, ale pro mě je to profese plná výzev a příležitostí učit se něco nového.

Jak bys jednoduše popsala náplň své práce a čím je specifická?

Starám se o kompletní zpracování účetnictví pro naše klienty z různých oborů podnikání, a to od kontroly zadání prvotních dokladů, přes účtování majetku, až po přípravu reportů nebo bankovních příkazů. Během dne řeším i různé ad hoc požadavky, odpovídám klientům na dotazy nebo připravuji specifické výkazy, třeba pro Intrastat. Jednou ročně pak zpracovávám účetní závěrky, to zahrnuje závěrkové operace, inventarizaci účtů a sestavení výkazů. Ač se může zdát, že je účetnictví monotónní, opak je pravdou. Plán si sice udělám, ale realita mě často překvapí. Požadavky klientů přicházejí nečekaně a některé bývají opravdu náročné, ale to je na tom právě to zajímavé.


 


Jak vypadá váš tým?

Náš tým je složen z kolegů s různou úrovní zkušeností – od stážistů a juniorních pozic až po seniorní účetní. Celý tým podporují a odborně zastřešují partneři společnosti. Máme tu přátelskou atmosféru a vzájemně si pomáháme. Člověk tu nikdy není na nic sám.

S jakou největší pracovní výzvou jsi se v PKF APOGEO zatím setkala?

Určitě to bylo vypracování účetních závěrek pro svěřenské fondy. Do té doby jsem s tímto typem účetních závěrek nepřišla do kontaktu a přiznávám, že jsem o nich věděla minimum. Díky zkušenějším kolegům, kteří mi ochotně pomohli, a vlastnímu studiu jsem to ale zvládla. Z této výzvy jsem si odnesla cenné know-how, které dnes uplatňuji dál. A také jsem si potvrdila, že týmová spolupráce je u nás opravdu funkční.

Má vaše oddělení období, kdy je práce nejvíce, a naopak kdy je klidněji?

Ano, hlavní sezónou je období účetních závěrek, tedy leden až duben, případně až do června u klientů s prodlouženým termínem. Naopak letní měsíce jsou klidnější, to je ideální čas na dovolenou nebo dořešení věcí, na které přes sezónu nebyl prostor. V létě mají volno i klienti, takže se toho dá víc dohnat.

Jak se ve své profesi udržuješ v obraze?

Sleduji sociální sítě Komory certifikovaných účetních, Komory daňových poradců, Finanční správy i větších účetních firem. Často tam najdu zajímavé novinky a shrnutí legislativních změn. Navíc chodím na školení, většinou jednou až dvakrát ročně, ať už k aktuálním změnám, nebo kvůli prohloubení znalostí v konkrétní oblasti. A v neposlední řadě si novinky sdílíme mezi sebou v týmu, často třeba při ranní kávě. 
 

Co podle tebe dělá PKF APOGEO výjimečnou firmou?

Za mě je to kombinace odbornosti, mezioborového přesahu a lidského přístupu. Zákazníkům nabízíme nejen účetnictví, ale i daňové poradenství, právní nebo strategické poradenství, takže jim umíme pomoci komplexně. Zároveň si tu ale držíme přátelskou atmosféru, kde si lidé pomáhají a nejsou jen „kolegy“, ale opravdu týmem. Férovost a otevřenost jsou u nás víc než jen hesla na webu, denně je zažívám v praxi. Účetnictví je u nás víc než jen rutinní práce. Je to prostor pro profesní růst, týmovou spolupráci a skutečný vliv na klientův byznys. A právě to dává naší práci smysl.

Máš nějaký osvědčený recept na work-life balance? Jak se ti daří skloubit práci a osobní život?

Jakmile skončím s prací, vypnu notebook a snažím se ho už znovu nezapínat. Večer mám notifikace na telefonu vypnuté. Během dne se snažím každou hodinu vstát, protáhnout se nebo si udělat čaj. V tom mi pomáhají i chytré hodinky, které mi každou hodinu připomenou, že je potřeba se zvednout třeba i v práci na chvilku z křesla. Také se snažím nepřenášet si práci domů víc, než je nutné. Když přijdu domů (nebo skončím home office), snažím se o práci nemluvit – s přítelem si řekneme stručně to nejdůležitější, ale jinak se věnujeme jiným tématům a o práci už nemluvíme.

 

 

 

 

 

Autor: Lucie Provazníková, Team Leader

Kontaktujte nás

Cookies

Náš web používá cookies. Díky tomu vám můžeme nabídnout uživatelský zážitek více efektivní. Souhlas k ukládání cookies udělíte kliknutím na políčko „Souhlasím".
Souhlas můžete odmítnout zde.